• Welkom bij De Kabelexpert

RMA (Retourneren Met Authorisatie)

Ondanks onze uiterste zorg om uw bestellingen op een correcte wijze te verzenden en producten te leveren met een gedegen kwaliteit kan het voorkomen dat er toch iets mis gaat. In dit geval kunt u als geregistreerde klant gebruik maken van onze online retourprocedure. Nadat u bent ingelogd kunt u via uw account een RMA aanvragen.

Wij kennen de volgende retourredenen:

Defect bij aankomst (DOA)

Mocht het door u bestelde product na ontvangst defect zijn of als deze is beschadigd tijdens transport dan beschouwen wij het product als 'defect bij aankomst'. In dit geval zullen wij het defecte product vervangen.

Procedure:

  • Uw aanvraag dient binnen 2 werkdagen na ontvangst van het product door ons ontvangen te zijn. Na 2 werkdagen vervalt het recht op retour.
  • Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u een bevestiging.
  • Na goedkeuring zullen wij kostenloos een nieuw product ter vervanging aan u opsturen.
  • Indien nodig zullen wij het defecte product ophalen of wij vragen u het defecte product voor onderzoek en om onze dienstverlening te verbeteren kostenloos aan ons te retourneren.
Defect binnen garantie
Ondanks het leveren van producten met een gedegen kwaliteit kan het in een enkele geval voorkomen dat tijdens normaal gebruik een product defect raakt. Valt het product binnen de garantie dan zullen wij het product repareren of indien nodig vervangen.

Procedure:

  1. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u een bevestiging.
  2. Na goedkeuring vragen wij u het defecte product aan ons te retourneren (kosten voor retour zijn voor eigen rekening).
  3. Na ontvangst van het defecte product zullen wij het product repareren. Indien reparatie niet mogelijk is zullen wij het product vervangen.
  4. Het gerepareerde of een vervangend product wordt kostenloos aan u geretourneerd.
Defect buiten garantie
Ondanks het leveren van producten met een gedegen kwaliteit kan het in een enkel geval voorkomen dat tijdens normaal gebruik een product defect raakt. Valt het product buiten de garantie dan kunnen wij het product proberen te repareren. Indien reparatie niet mogelijk blijkt bieden wij u een nieuw product aan.

Procedure:

  1. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u bevestiging
  2. Na goedkeuring vragen wij u het defecte product aan ons te retourneren (kosten voor retour zijn voor eigen rekening).
  3. Na ontvangst van het defecte product zullen wij beoordelen of reparatie mogelijk is. Indien reparatie niet mogelijk is zullen wij u een nieuw product aanbieden.
  4. Reparatiekosten of een nieuw product zullen middels een offerte aan u worden gecommuniceerd. Na akkoord gaan wij het product repareren of vervangen.
  5. Indien u geen gebruik wilt maken van de offerte dan zullen wij u het defecte product retourneren. Verzendkosten voor retour zijn voor eigen rekening.
  6. Wilt u het defecte product niet retour dan zullen wij deze kostenloos vernietigen.
Verkeerd geleverd
Indien het door ons geleverde product niet overeenkomt met het de door u bestelde product of afwijkt van het product op de paklijst dan hebben wij het product verkeerd geleverd. In dit geval zullen wij het verkeerd geleverde product vervangen.

Procedure:

  1. Uw aanvraag dient binnen 5 werkdagen na ontvangst van het product door ons ontvangen te zijn. Na 5 werkdagen vervalt het recht op retour.
  2. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u een bevestiging.
  3. Na goedkeuring zullen wij kostenloos het juiste product aan u opsturen.
  4. Indien nodig zullen wij het verkeerde product ophalen of u vragen het kostenloos aan ons te retourneren.
Verkeerd besteld

Het kan gebeuren dat een product verkeerd is besteld. Aangezien wij producten leveren met een lage kostprijs is het in de meeste gevallen economisch niet zinvol deze voor omruiling aan ons aan te bieden. Mocht u in een uitzonderlijk geval een verkeerd besteld product toch willen omruilen dan willen wij u hierin graag ondersteunen.

Procedure:

  1. Uw aanvraag dient binnen 3 werkdagen na ontvangst van het product door ons ontvangen te zijn. Na 3 werkdagen vervalt het recht op retour.
  2. Nadat wij uw aanvraag hebben ontvangen en gecontroleerd sturen wij u een bevestiging.
  3. Verzendkosten voor het retourneren en omruilen zijn voor eigen rekening. Verkeerd bestelde artikelen worden niet gecrediteerd.
  4. Wij berekenen retournamekosten ten hoogte van 30% van de (totale) aanschafprijs met een minimum van EUR 15,00.
Algemeen

Algemene voorwaarden voor retourneren na goedkeuring:

  1. Na goedkeuring van uw aanvraag dient uw retour binnen 5 werkdagen door ons ontvangen te zijn. Na 5 werkdagen vervalt het recht op retour en wordt de aanvraag gesloten.
  2. 'DOA', 'Verkeerd bestelde' en 'Verkeerd geleverde' producten dienen in originele staat en verpakking geretourneerd te worden. De verpakking mag niet zijn voorzien van opschriften, stickers, labels, plakband, adresgegevens o.i.d.
  3. Retouren dienen te zijn voorzien van voldoende porto, kopie RMA formulier en de juiste producten waarvoor een RMA is aangevraagd.
  4. Zendingen die niet aan deze voorwaarden voldoen worden niet geaccepteerd.
  • Welkom bij De Kabelexpert